W tym artykule po krótce opiszemy dwie opcje na zakonserwowanie podwozia. Zabezpieczenie pojazdu pod podwoziem należy wykonać przed okresem zimowym. Sól i drobinki piasku potrafią wręcz wgryzać się w podwozie naszego pojazdu i co za tym idzie, uszkadzać elementy podwozia co skutkuje powstawaniem rdzy. Zaniedbanie ognisk korozji skutkuje w czasie postępowaniem rozrastania się „rudej” i w najgorszym wypadku potrafi nawet naruszyć konstrukcje elementów nośnych samochodu.

Konserwacja podwozia samemu.

Na rynku istnieje sporo produktów służących do konserwacji podwozia, najpopularniejszym jest tzw. Baranek. Ile kosztuje taka konserwacja samemu? Na pewno zależy to od wielkości pojazdu, czyli inaczej mówiąc od powierzchni płyty podłogowej. Dobieramy ilość „puszek” potrzebnych do konserwacji i lecimy krok po kroku z wykonaniem konserwacji samemu:

  • Na pierwszy krok, musimy unieść pojazd na podnośniku albo najechać na jakieś najazdy.
  • Kolejno musimy dokładnie umyć podwozie z wszelkiego brudu, który zalega. Najlepiej użyć do tego myjki ciśnieniowej.
  • Jeśli zauważymy jakiekolwiek ogniska korozji, koniecznie musimy je zeszlifować do gołej blachy, ręcznie bądź mechanicznie.
  • Następnie zajmujemy się odtłuszczeniem całej powierzchni, którą będziemy konserwować.
  • W zależności od konstrukcji pojazdu i jego elementów znajdujących się pod podwoziem, musimy albo zdemontować, albo w jakikolwiek sposób osłonić te elementy (np. układ wydechowy).
  • Ważne jest także zabezpieczenie elementów karoserii, które mogą także być narażone, przy rozpylaniu preparatu zabezpieczającego.
  • Ostatecznie możemy zabrać się za rozprowadzanie preparatu, nanosząc go w wybranej formie na podwozie.

Po tak przeprowadzonej konserwacji należy oczywiście odczekać, aż preparat wyschnie. Producent określa te informacje na każdym tego typu produkcie. Teraz możemy cieszyć się z naszej wykonanej pracy i zaoszczędzonych pieniądzach, których nie wydaliśmy w warsztacie. Jeśli jednak nie mamy tyle czasu, to możemy oddać nasz samochód w profesjonalne ręce, ale o tym poniżej.

Zabezpieczenie podwozia profesjonalnie.

Zabierając się za tę metodę konserwacji, czyli oddanie naszego pojazdu do firmy zajmującej się takimi usługami musimy przygotować się na większy wydatek. Koszt tradycyjnej konserwacji waha się w granicy od 800zł do 1400zł. Wpływ oczywiście na kwotę usługi ma wielkość samochodu. Musimy też wiedzieć, że usługa wykonywana przez firmę niczym nie różni się od konserwacji podwozia wykonywanej przez Kowalskiego na najazdach, opisanej wyżej.

Nie mniej jednak decydując się na ten krok, najlepiej oddać pojazd w ręce sprawdzonej firmie, która cieszy się dobrymi opiniami. Robiąc samemu mamy pewność, że każde ognisko korozji będzie usunięte, oddając to w ręce innym musimy mieć gwarancje że nie zakonserwują nam elementów gdzie występuje rdza. 😊

Jaki sens ma konserwacja podwozia?

Prawidłowo zakonserwowane podwozie ma istotny sens na żywotność naszego pojazdu. Samochody poruszające się w naszym klimacie środowiskowym są narażone na dość wilgotne warunki atmosferyczne, które nie wpływają korzystanie na podwozie. Pamiętajmy by przede wszystkim przed okresem zimowym sprawdzić co dzieje się pod naszym samochodem.